Opis konštrukčného detailu
| Alkett
| Miag
| Poznámka
|
---|
Iný typ nadstavby s odlišným tvarom jej prednej časti. Pancier má prudký sklon.
| 12/1942-2/1943
|
|
|
Na bočnej strane nadstavby má vodič k dispozícii priezor.
| 12/1942
|
|
|
Ventilátor na strope nadstavby.
| 12/1942-2/1943
|
|
|
Ventilátor na zadnej strane nadstavby.
| 2/1943-4/1945
| 2/1943-4/1945
|
|
Strieľňa na boku nadstavby pre osobnú zbraň na strane vodiča.
| 12/1942-4/1945
| 2/1943-4/1945
| U prvých vozidiel s pôvodným tvarom nadstavby z produkcie Alkett (12/1942) bol buď pozorovací priezor alebo strieľňa.
|
Strecha nadstavby bola uchytená skrutkami so zapustenými drážkovanými hlavičkami.
| 12/1942-6/1944
| 2/1943-5/1944
|
|
Strecha nadstavby bola uchytená skrutkami so šesťhrannými hlavičkami.
| 5/1944
| 5/1944
|
|
Priskrutkovaný 30 mm čelný prídavný pancier korby.
| 12/1942-6/1943
| 2/1943-7/1943
| Plus koverzie platforiem Pz.Kpfw.III vo firme Miag (4-11/1943 a 5-6/1944).
|
Prizváraný 30 mm čelný pancier korby.
| -
| 2/1943-12/1943
| Koverzie platforiem Pz.Kpfw.III vyrobených firmou M.A.N. (zo série Fgst.Nr.76101-76400).
|
Homogénny 80 mm čelný pancier korby.
| 4/1943-4/1945
| 7/1943-4/1945
|
|
Dvojdielny prídavný pancier nadstavby pred vodičom (binokulár) (50+30 mm).
| 12/1942-4/1943
| 2/1943-3/1943
|
|
Jednodielny prídavný pancier nadstavby pred vodičom uchytený 7 skrutkami (50+30 mm).
|
| 3/1943-5/1943
|
|
Jednodielny prídavný pancier nadstavby pred vodičom uchytený 8 skrutkami (50+30 mm).
| 2/1943-4/1945
| 3/1943-4/1945
|
|
Prídavný pancier nadstavby pred pozíciou nabíjača uchytený 7 skrutkami (50+30 mm).
| 12/1942-7/1944
| 2/1943-6/1944
|
|
Homogénny pancier (80 mm) pred pozíciou nabíjača.
| 6/1944-4/1945
| 6/1944-4/1945
|
|
Montáž sklápateľnej podpery hlavne.
| 7/1944-4/1945
| 6/1944-4/1945
|
|
Vyosený deflektor pred priezorom vodiča.
|
| 2/1943-12/19431), 4/1943-11/19432), 5/1944-6/19443)
| Použitie podvozkov1), vaní2) pôvodne určených pre Pz.Kpfw.III, resp. išlo o konverzie starších tankov3). Štandardne bol na vaniach vyrobených pre StuG deflektor súosý s priezorom.
|
Poklopy nad spojkami/brzdami - jednodielne s dvoma veľkými zámkami - odklápateľné vpred.
|
| 4/1943-11/19434), 5/1944-6/19445)
| Použitie podvozkov4), resp. vaní5) pôvodne určených pre Pz.Kpfw.III, u ktorých to bolo štandardom.
|
Poklopy nad spojkami/brzdami - jednodielne so štvoricou interných zámkov (v rohoch poklopov).
|
| 2/1943-12/19436), 4/1943-11/19437), 5/1944-6/19448)
| Použitie podvozkov6), vaní7) pôvodne určených pre Pz.Kpfw.III, resp. išlo o konverzie starších tankov8). Štandardne sa na vaniach vyrobených pre StuG montovali dvojdielne poklopy odklápateľné do strán s dvojicami malých pántov.
|
Sklápateľný štít guľometu na strope nadstavby.
| 2/1943-6/1944
| 2/1943-5/1944
|
|
Diaľkovo ovládaný otočný guľomet na strope nadstavby plus zmena konfigurácie poklopov nabíjača.
| 5/1944-4/1945
| 5/1944-4/1945
| Problémy s dodávkami mechanizmov diaľkového ovládania spôsobili, že do cca 10/1944 boli niektoré stroje bez montáže tohoto guľometu. Guľomet sa prevážal v interiéri vozidla.
|
Montáž obrannej zbrane Nahverteidigungswaffe na strope nadstavby.
| 5/1944-4/1945
| 5/1944-4/1945
| Pre nedostatočné zásobovanie týmito zbraňami bol vyhotovený otvor prekrytý pancierovou záslepkou. Záslepka mohla byť interná alebo externá.
|
Montáž trojice úchytov pre 2-tonový skladací žeriav na strope nadstavby.
| 7/1944-10/1944
| 5/1944-10/1944
|
|
Montáž pätice úchytov pre 2-tonový skladací žeriav na strope nadstavby.
| 10/1944-4/1945
| 10/1944-4/1945
|
|
Montáž ochranného deflektora chrániaceho veliteľskú vežičku.
| 9/1943-4/1945
| 12/1943-4/1945
|
|
Pevná veliteľská vežička.
| 11/1943-9/1944
| 11/1943-9/1944
| Počas tohoto obdobia bola vežička riešená ako pevná, inak bola otočná. Dôvodom bol akútny nedostatok ložísk a snaha o ich šetrenie.
|
Poklop veliteľskej vežičky otvárateľný do náklonu 45° a mal montovaný gumený doraz na malej konzole.
| 12/1942-6/1944
| 2/1943-5/1944
|
|
Poklop veliteľskej vežičky sa otváral až do horizontálnej polohy, drevený doraz bol montovaný priamo na poklop. V mieste uchytenia modifikovaného pántu bol v obežnom kruhu nad periskopmi pre tento pánt malý výrez.
| 5/1944-4/1945
| 5/1944-4/1945
|
|
Uložiteľná rukoväť na uchopenie drôtenej slučky pre ľahšie zatváranie poklopu zvnútra.
| 5/1944-4/1945
| 5/1944-4/1945
|
|
Klapka pre vysunutie pozorovacieho binokuláru na veliteľskej vežičke mala separátnu rukoväť.
| 12/1942-11/1943
| 2/1943-12/1943
|
|
Klapka pre vysunutie pozorovacieho binokuláru na veliteľskej vežičke nemala rukoväť.
| 11/1943-5/1944
|
|
|
Klapka pre vysunutie pozorovacieho binokuláru na veliteľskej vežičke mala prizváranú rukoväť.
| 5/1944-4/1945
| 10/1943-4/1945
|
|
Jednoduchý výrez pre kanónový zameriavač.
| 12/1942-2/1943
| -
|
|
Montáž ochranného posuvného krytu, ktorý chránil otvor pre kanónový zameriavač.
| 2/1943-4/1945
| 2/1943-4/1945
|
|
Výfukové tlmiče pod výstupom vzduchu z motora. Štandardný tvar.
| 12/1942-3/1944
| 2/1943-1/1944
|
|
Modifikované výfukové tlmiče s dvoma výrezmi v spodnej časti.
| 3/1944-4/1945
| 12/1943-4/1945
|
|
Výfukový tlmič pri použití platformy z Pz.Kpfw.III Ausf.M.
|
| 2/1943-12/1943, 5/1944-6/1944
|
|
Montáž polguľovitého krytu servisného otvoru medzi výfukovými tlmičmi (uchytený 4 skrutkami).
| 12/1942-11/1943
| 2/1943-10/1943
| Mali ich i konverzie podvozkov (Miag 2/1943-12/1943) a konverzie tankov Pz.Kpfw.III Ausf.J-M (Miag 5/1944-6/1944).
|
Eliminácia polguľovitého krytu servisného otvoru medzi výfukovými tlmičmi.
| 10-11/1943-4/1945
| 10/1943-4/1945
|
|
Ťažné zariadenie pre ťahanie prívesu - otočné, uchytené na polguľovitom kryte servisného otvoru medzi výfukovými tlmičmi.
| 12/1942-3/1943
| -
|
|
Ťažné zariadenie pre ťahanie prívesu - zjednodušené, uchytené na polguľovitom kryte servisného otvoru medzi výfukovými tlmičmi.
|
| 2/1943-7/1943
| Mali ich i konverzie podvozkov (Miag 2/1943-12/1943) a konverzie tankov Pz.Kpfw.III Ausf.J-M (Miag 5/1944-6/1944).
|
Príprava na uchytenie širokého ťažného zariadenia, 8 kolíkov (pod výfukovými tlmičmi).
| 3/1944-12/1944
| 12/1943-11/1944
|
|
Montáž širokého ťažného zariadenia s 8 kolíkmi (v strede navarený držiak horizontálneho vlečného čapu).
| 12/1944-4/1945
| 11/1944-4/1945
|
|
Montáž kruhového krytu otvoru pre mazanie hnacieho hriadeľa chladiaceho ventilátora (a od 2/1944 tiež pre prístup k ohrievaču chladiacej vody). Montovaný na šikmý pancier medzi dnom a zadným pancierom vane.
| 12/1942-4/1945
| 2/1943-4/1945
|
|
Montáž kruhového otvoru pre odvod chladiacej kvapaliny (naľavo od otvoru pre mazanie hnacieho hriadeľa chladiaceho ventilátora).
| 12/1942-6/1943
| 2/1943-7/1943
| Mali ich i konverzie podvozkov (Miag 2/1943-12/1943), vane použité z výroby Pz.Kpfw.III (Miag 4/1943-11/1943) a konverzie tankov Pz.Kpfw.III Ausf.J-M (Miag 5/1944-6/1944).
|
Otvor pre odvod chladiacej kvapaliny bol zaslepený a zavarený (naľavo od otvoru pre mazanie hnacieho hriadeľa chladiaceho ventilátora).
| 5/1943-6/1943
| -
|
|
Otvor pre odvod chladiacej kvapaliny bol eliminovaný.
| 4/1943-4/1945
| 7/1943-4/1945
|
|
Montáž konzoly na nesenie náhradných článkov pásov na zadnej strane nadstavby.
| 12/1942-4/1945
| 2/1943-4/1945
|
|
Montáž drôtených hákov pre uchytávanie otvorených poklopov motora. Nachádzali sa v priestore ventilátora na zadnej stene nadstavby.
| 6/1944-4/1945
| 5/1944-4/1945
|
|
Symetrická montáž úchytov antén.
| 12/1942-2/1943
|
|
|
Asymetrická montáž úchytov antén. Pravý úchyt bol posunutý vpravo a držiak nemal skrutky na jeho uchytenie.
| 2/1943-4/1945
| 2/1943-4/1945
|
|
Montáž neštandardného pancierového krytu pravého držiaka antény pre veliteľské stroje. | 11/1943-1/1944 | - | Pancierový kryt držiaka antény sa u veliteľských vozidiel montoval počas celej doby výroby, no firma Alkett v uvedenom období montovala modifikovaný kryt. Vidieť ho na zachovanom vozidle umiestnenom vo Fort-Knox. |
Zadný pancier chrániaci výstup vzduchu od motora - prepážky uchytené 4x3 skrutkami s kužeľovými hlavičkami
| 12/1942-7/1944
| 2/1943-4/1944
| Existovali dve veľkosti hlavičiek skrutiek. Išlo o skrutky M16 s priemerom hlavičky 27 mm a výškou 15 mm alebo M16 s priemerom hlavičky 34 mm a výškou 17 mm.
|
Zadný pancier chrániaci výstup vzduchu od motora - prepážky uchytené 2x3 skrutkami s kužeľovými hlavičkami
| 5/1944-11/1944
| 4/1944-6/1944
| Existovali dve veľkosti hlavičiek skrutiek. Išlo o skrutky M16 s priemerom hlavičky 27 mm a výškou 15 mm alebo M16 s priemerom hlavičky 34 mm a výškou 17 mm.
|
Zadný pancier chrániaci výstup vzduchu od motora - prepážky uchytené 2x2 skrutkami s kužeľovými hlavičkami
| 6/1944-4/1945
| 5/1944-4/1945
| Existovali dve veľkosti hlavičiek skrutiek. Išlo o skrutky M16 s priemerom hlavičky 27 mm a výškou 15 mm alebo M16 s priemerom hlavičky 34 mm a výškou 17 mm.
|
Ozubené hnacie koleso s uzáverom náboja upevneným pomocou stredovej skrutky s hexagónovou hlavou.
| 12/1942-3/1944
| 2/1943-11/1943
|
|
Ozubené hnacie koleso s eliminovaným uzáverom náboja.
| 2/1944-4/1945
| 11/1943-4/1945
|
|
Náboj ozubeného hnacieho kolesa s centrálnym závitom (M16) na pripevnenie uzáveru náboja.
| 12/1942-6/1944
| 2/1943-11/1943
|
|
Náboj ozubeného hnacieho kolesa s centrálnym závitom na pripevnenie uzáveru náboja (iný typ ?).
| -
| 11/1943-1/1944
|
|
Eliminovaný centrálny závit na pripevnenie uzáveru náboja na ozubenom hnacom kolese. Namiesto závitu sa v strede nachádzala menší, či väčší odvŕtaný otvor.
| 3/1944-4/1945
| 1/1944-4/1945
|
|
Podporné kladky s gumovou bandážou (310x70-202).
| 12/1942-9/1944
| 2/1943-11/1943
|
|
Celokovové podporné kladky (310x40) (6-lúčové).
| -
| 11/1943-4/1945
|
|
Celokovové podporné kladky (310x40) (6-lúčové so šiestimi odľahčovacími otvormi).
| 11/1943-3/1944
| -
|
|
Celokovové podporné kladky (310x40) (6-odľahčovacích otvorov).
| 1/1944-4/145
| -
|
|
Pásy - hladké, vhodné na montáž Mittelstollen, perforované zuby.
| 12/1942-4/19454
| 2/1943-4/1945
| Modelárske kovové pásy firmy Friul ATL 04/SK 18.
|
Pásy - hladké, 4 malé výrezy. Duté, no neperforované zuby.
| 4/1943-4/1945
| 4/1943-4/1945
| Modelárske kovové pásy firmy Friul ATL 05/SK 23.
|
Pásy - 6 výstupkov pre lepší záber v teréne. Duté, no neperforované zuby.
| 12/1943-4/1945
| 12/1943-4/1945
| Modelárske kovové pásy firmy Friul ATL 27/SK 17.
|
Pásy - 4 menej výrazné výstupky, 4 malé výrezy. Duté, no neperforované zuby.
| 7/1944-4/1945
| 7/1944-4/1945
| Modelárske kovové pásy firmy Friul ATL 28/SK 22.
|
Zavedenie zimných pásov Winterketten (všetky typy).
| 1942/43
| 1942/43
|
|
Zavedenie východných pásov Ostkette.
| 5/1944-4/1945
| 5/1944-4/1945
|
|
Únikové otvory na bokoch vaní (medzi prvou a druhou podpornou kladkou).
|
| 5/1944-6/1944
| Konverzie z tankov Pz.Kpfw.III Ausf.J/L.
|
Deflektor pásov na bočných stranách trupu vľavo a vpravo, v blízkosti napínacieho kolesa.
| 11/1944-4/1945
| ?-4/1945
|
|
Dvojdielne motorové poklopy s pancierovými krytmi a vetracie otvory ventilátorov á modifikácia Trop.
|
| 5/1944-6/1944
| Konverzie z tankov Pz.Kpfw.III Ausf.J/L Trop.
|
Malé otvory na pancierových krytoch na motorových poklopoch a krytoch vetracích otvorov ventilátorov (tesniace komponenty verzie Pz.Kpfw.III Ausf.M).
|
| 2/1943-12/1943, 5/1944-6/1944
| Podvozky určené pre Pz.Kpfw.III Ausf.M a konverzie z Pz.Kpfw.III Ausf.M.
|
Úsťová brzda - dvojkomorová, žaluďovitého tvaru.
| 12/1942-6/1943
| 2/1943-6/1943
|
|
Úsťová brzda - dvojkomorová, zväčšené plochy pre odvod spalín, predok i zadok oválny (viaceré tvary oválov).
| 5/1943-7/1944
| 4/1943-7/1944
|
|
Úsťová brzda - dvojkomorová, zväčšené plochy pre odvod spalín, predok oválny, zadná časť kruhová.
| 6/1944-10/1944
| 6/1944-9/1944
|
|
Úsťová brzda - dvojkomorová, zväčšené plochy pre odvod spalín, predok i zadok oválny.
| 6/1944-4/1945
| 6/1944-4/1945
|
|
Skrutkovaný štít kanóna.
| 12/1942-10/1943
| 2/1943-5/1944
|
|
Skrutkovaný štít kanóna s otvorom pre koaxiálny guľomet.
| 8/1944-4/1945
| 5/1944-4/1945
|
|
Odlievaný štít kanóna (Topfblende).
| 10/1943-9/1944
| -
|
|
Odlievaný štít kanóna (Topfblende) s otvorom pre koaxiálny guľomet.
| 9/1944-4/1945
| -
|
|
Notek montovaný na prednom šikmom pancieri vane.
| 12/1942-4/1945
| 2/1943-4/1945
|
|
Rúrkový indikátor vzdialenosti pri presune v kolónach umiestnený vzadu na ľavom blatníku.
| 3/1943-4/1945
| 2/1943-4/1945
|
|
Blatníky - 4-dielne, mierne ohnuté vedľa vodiča, aby prispôsobila prednú časť ochrannej lišty bokom nadstavby.
| 12/1942-2/1943
| -
|
|
Blatníky - 4-dielne, ostrým ohnutie v blízkosti vodiča, aby sa ochranné kryty prispôsobili modifikovaným bokom nadstavby.
| 2/1943-3/1943
| 2/1943-6/1943
|
|
Blatníky - 4-dielne, rovné.
| 3/1943-4/1945
| 2/1943-4/1945
|
|
Podperné konzoly blatníkov - 4 podpery. 1. a 4. konzola sú trubkovité, medzi nimi je jedna zaoblená oceľová konzola z oceľového plechu na začiatku a na konci bokov nadstavby.
| 12/1942-2/1943
| -
|
|
Podperné konzoly blatníkov - 3 podpery. 1. a 3. konzola sú trubkovité, 2. podpera je zaoblená oceľová konzola z oceľového plechu na koci boku nadstavby.
| 2/1943-3/1943
| -
|
|
Podperné konzoly blatníkov - 4 podpery. 1. a 4. konzola sú trubkovité, zvyšné dve sú oceľové konzoly z oceľového plechu, jedna v strede boku nadstavby, druhá na koci boku nadstavby.
| 3/1943-6/1943
| 2/1943-6/1943
|
|
Podperné konzoly blatníkov - 4 podpery. 1. a 4. konzola sú vyrobená z lisovaného plechu, zvyšné dve sú oceľové konzoly z oceľového plechu, jedna v strede boku nadstavby, druhá na koci boku nadstavby.
| 5/1943-4/1945
| -
|
|
Podperné konzoly blatníkov - 4 podpery. 1. a 4. konzola sú trubkovité zosilnené navareným trojuholníkovým plechom, zvyšné dve sú oceľové konzoly z oceľového plechu, jedna v strede boku nadstavby, druhá na koci boku nadstavby.
| -
| 3/1943-4/1945
|
|
Predný blatník - veľký, sklápateľný.
| -
| 2/1943-6/1943, 5/1944-6/1944
| Mali ich konverzie podvozkov Pz.Kpfw.III a konverzie tankov Pz.Kpfw.III Ausf.J-M.
|
Predný blatník - malý, nesklápateľný.
| 12/1942-4/1945
| 2/1943-4/1945
|
|
Zadný blatník - veľký, sklápateľný.
| -
| 2/1943-6/1943, 5/1944-6/1944
| Mali ich konverzie podvozkov Pz.Kpfw.III a konverzie tankov Pz.Kpfw.III Ausf.J-M.
|
Zadný blatník - malý, nesklápateľný.
| 3/1943-4/1945
| 2/1943-4/1945
|
|
Otvor pre pozičné svetlo na ľavom blatníku vzadu - odĺžnikový výrez.
| -
| 2/1943-6/1943, 5/1944-6/1944
| Mali ich konverzie podvozkov Pz.Kpfw.III a konverzie tankov Pz.Kpfw.III Ausf.J-M.
|
Otvor pre pozičné svetlo na pravom blatníku vzadu - kruhový výrez.
| -
| 2/1943-6/1943, 5/1944-6/1944
| Mali ich konverzie podvozkov Pz.Kpfw.III a konverzie tankov Pz.Kpfw.III Ausf.J-M.
|
Zdvihák - uložený vedľa vstupu vzduchu do motora na pravom blatníku.
| 12/1942-4/1945
| 2/1943-4/1945
|
|
Dva ťažné "S" háky - uložené jeden na druhom na pravom blatníku. Pozícia tesne za zámkovaním čela a boku nadstavby. | 12/1942-3/1943 | - | |
Dva ťažné "S" háky - uložené jeden na druhom na pravom blatníku. Pozícia tesne za 2.podpernou konzolou. | - | 2/1943-5/1943 | Podvozky MAN a vane Pz.Kpfw.III (Miag). |
Dva ťažné "S" háky - po jednom na oboch blatníkoch. Pozícia tesne za 2.podpernou konzolou - približne v strede dĺžky boku nadstavby. | 3/1943-5/1943 | 2/1942-5/1943 | |
Dva ťažné "C" háky - po jednom na oboch blatníkoch. Pozícia tesne za 2.podpernou konzolou - približne v strede dĺžky boku nadstavby. | 5/1943-4/1945 | 5/1943-4/1945 | |
Hasiaci prístroj Tetra nového prevedenia - uložený na ľavom blatníku pozdĺžne bezprostredne za 4.konzolou.
| 12/1942-3/1943, 8/1944-4/1945
| 2/1943-12/19439), 4/1943-11/194310), 5/1944-6/194411), 4/1944-4/1945
| Použitie podvozkov9), vaní10) pôvodne určených pre Pz.Kpfw.III, resp. išlo o konverzie starších tankov11).
|
Hasiaci prístroj Tetra nového prevedenia - uložený na ľavom blatníku diagonálne bezprostredne za 4.konzolou smerom dovnútra.
| 3/1943-8/1944
| -
|
|
Hasiaci prístroj Tetra nového prevedenia - uložený na ľavom blatníku diagonálne bezprostredne za 4.konzolou smerom von.
| -
| 2/1943-8/1944
|
|
Štartovacia kľuka uchytená na boku pravého pancierového vstupu vzduchu k motoru.
| 12/1942-4/1945
| 2/1943-4/1945
|
|
4-dielna rozkladacia tyč a vyterák na čistenie hlavne kanóna - umiestnená medzi zadnou stenou bojového priestoru a poklopmi na údržbu motora.
| 12/1942-4/1945
| 2/1943-4/1945
|
|
Nožnice na drôt - uchytené na boku krytu motorového priestoru za ľavým vstupom vzduchu k motoru.
| 12/1942-4/1945
| 2/1943-4/1945
|
|
Krabica s náradím - uložená na kryte motora medzi pancierovými krytmi nad servisnými poklopmi ventilátorov.
| 12/1942-4/1945
| 2/1943-4/1945
|
|
Drevená podložka pod zdvihák - umiestnená na pravom blatníku úplne vzadu.
| 12/1942-4/1945
| 2/1943-4/1945
|
|
Dve ťažné laná dĺžky 5 metrov - po jednom na každom blatníku, uchytené štvoricou úchytov. Lano preložené na polovicu, oká uchytené na prednej časti blatníkov na úrovni deflektora pred vodičovým priezorom, ohyb lana na úrovni veliteľskej vežičky.
| 12/1942-2/1943
| -
|
|
Dve ťažné laná dĺžky 5 metrov - po jednom na každom blatníku, uchytené štvoricou úchytov. Lano preložené na polovicu, jedno oko uchytené na prednej časti blatníku na úrovni deflektora pred vodičovým priezorom, druhé oko uchytené za prvou konzolou držiacou blatník, ohyb lana približne na úrovni ukončenia nadstavby.
| 2/1943-4/1945
| 2/1943-4/1945
|
|
Držiaky ok ťažných lán - klipová spona s krídlovou maticou.
| 12/1942-3/1944
| 2/1943-4/1945
|
|
Držiaky ok ťažných lán - štvorcový držiak s krídlovou maticou.
| 3/1944-4/1945
| -
|
|
Sochor - uložený medzi 2. a 3.konzolou držiacou ľavý blatník.
| 12/1942-3/1943
| -
|
|
Sochor - uložený medzi 3. a 4.konzolou držiacou ľavý blatník.
| 3/1943-4/1945
| 2/1943-4/1945
|
|
Náhradné pojazdové kolesá - uchytenie na pancierových krytoch servisných poklopov prístupu k ventilátorom.
| 12/1942-4/1945
| 2/1943-4/1945
|
|
Náhradné články pásov - 13 kusov - uchytené držiakom na zadnej strane nadstavby.
| 12/1942-2/1943
| -
| Nadstavby s ventilátorom montovaným na strope.
|
Náhradné články pásov - uchytené držiakom na zadnej strane nadstavby. 6 kusov naľavo od ventilátora, 4 kusy napravo od ventilátora.
| 2/1943-4/1945
| 2/1943-4/1945
|
|
Sekera uložená na ľavom blatníku medzi 3. a 4.konzolou vedľa vstupu vzduchu k motoru.
| 12/1942-3/1943
| -
|
|
Sekera uložená na pravom blatníku vedľa vstupu vzduchu k motoru.
| 3/1943-4/1945
| 2/1943-4/1945
|
|
Zimmerit - vaflový vzor. | 11/1943-9/1944 | - | |
Zimmerit - sieťový vzor (malé štvorčeky).
| -
| 9/1943-9/1944
|
|
Schürzen - prvá verzia schürzenov (5 mm) s výrezmi, zavesené na profilovaných nosníkoch. Neskôr mal zadný schürzen zrezaný spodný roh. Posádky si ich často poistili drôtmi proti ich strate.
| 4/1943-3/1944
| 4/1943-3/1944
|
|
Schürzen - modifikované schürzeny (5 mm) a ich uchytenie. Oceľové plechy s konzolami, zavesené na trojuholníkových bodoch na vyprofilovaných zábradliach.
| 3/1944-4/1945
| 3/1944-4/1945
|
|
Zábradlie okolo motorového priestoru. Slúžilo ako zábrana proti strate prevážaného materiálu.
| 11/1943-4/1945
| 5/1944-4/1945
|
|
3-valcové odpaľovacie zariadenie montované na pravej a ľavej prednej časti nadstavby. Používané na vystreľovanie dymotvorných a trieštivých granátov.
| 2/1943-5/1943
| 2/1943-5/1943
| Zrušená montáž z dôvodu ľahkého poškodenia streľbou a následným výbuchom.
|
Boky motorového krytu - rohové/tupé zvary.
| 12/1942-6/1943
| 2/1943-6/1944
|
|
Boky motorového krytu - zámkové spoje-zvary.
| 4/1943-4/1945
| 3/1944-4/1945
|
|
Vaňa - rohové/tupé zvary.
| 12/1942-6/1943
| 2/1943-3/1944
|
|
Vaňa - zámkové spoje-zvary.
| 5/1943-4/1945
| 7/1943-4/1945
|
|
Pancier so vstupmi k spojkám/brzdám bol u časti produkcie v zámkovom spojení s bokmi vane.
| 3/1944-4/1945
| 3-4/1944-4/1945
|
|
Daždová clona pre kanónový zameriavač Sfl.Z.F.1/1a.
| 1/1944-4/1945
| 1/1944-4/1945
|
|
Montáž vodičovho binokulárneho periskopu KFF2.
| 12/1942-4/1943
| 2/1943-3/1943
|
Modifikované predné ťažné oká
| 1/1945-4/1945
| 11/1944-4/1945
|
|